Jak k lidem přistupuji, jak mě oni vnímají

Jednatel firmy má v náplni práce kromě telefonického a emailového kontaktu také osobní schůzky. Právě při osobních schůzkách se tvoří největší a nejsilnější zakázky, proto bychom k nim tak měli také přistupovat.
Na trhu si může zákazník vybírat a určitě to i udělá. Proto pokud už si vás všimne a věnuje vám svůj čas, nesmíte tuto jedinečnou příležitost promrhat, jelikož druhou šanci už nedostanete. Naše chování a náš vzhled je základem a vytváří první dojem, který má nejsilnější vliv na další vztah.
setkání s úsměvem

První dojem při jednání

Na co lidé hledí, pokud k vám přistupují poprvé a co je jasně viditelné a vycítitelné.
–          Výraz tváře, první kontakt, podání ruky, úklona, objetí
o   Úsměv je vhodný, neučte se ho však před zrcadlem, odhalit falešný úsměv je snazší, než si můžeme myslet
o   V našich šířkách je zvykem podání ruky, vyhněte se však jakékoli ukázce nadřazenosti tím, že budete svou ruku držet nahoře, budete někomu drtit ruku, nebo ji dlouze tisknout s upřeným pohledem do očí. Vaším cílem není nikoho utlačit ani zastrašit.
hlavy ovcí

o   Naučte se lidi vítat, ale i loučit se s nimi
–          Vůně
o   Silný parfém je zlo, nesmíte smrdět až na chodbu
o   Bez vůně, každý má přirozeně jiný pach, někdo však výraznější a pokud mezi takové lidi patříte, udělejte s tím něco, jelikož ostatním to nebude jistě příjemné
o   Zápach z úst, pořiďte si třeba ústní vodu a před každým jednáním si vypláchněte ústa
–          Přístup, chování
o   Dodržování osobní vzdálenosti, způsob usazení ke stolu, způsob konverzace, lichocení, podhodnocování, způsob mluvení, oční kontakt…
–          Vzhled
o   Oblečení vhodné na jednání je oblek, nebo nějaká varianta formálního oblečení
o   Účes, můžete mít osobitý styl, pamatujte však na to, s kým jednáte
o   Líčení, neodstrašujte lidi obličejem, co si namalujete na obličej, upravte se, zvýrazněte svůj přirozený vzhled, ale silná vrstva líčidel je většinou jen zlo
–          Místo vybrané pro jednání
o   Kancelář, jednací místnost, klidné prostředí bez vnějších vzruchů, vhodně elektronicky vybavené, ideálně v dosahu výroby, pokud by došlo na exkurzy
podnikatelka
–          Připravenost, ochota, flexibilita
o   Musíte vědět o čem mluvíte, co budete projednávat, a hlavně s kým
o   Musíte mít rozsáhlou znalost své firmy
o   Umět nabídnout pomoc, informace…
o   Rychle reagovat na dotazy a požadavky
Pokud hledáte inspiraci najděte si něco o japonském způsobu chování a načerpejte z jejich způsobů uctivého chování.

 

Jak k lidem přistupuji, jak mě oni vnímají
4 (80%)2